ייעוץ רפואי בטלפון
לעיתים מתעוררת אצלנו או אצל אחד מבני המשפחה שלנו בעיה רפואית מעיקה ואף כואבת, אך לא כזו המצריכה ריצה לרופא. לעיתים עולה שאלה בנוגע לשילוב של תרופות או נטילת תרופה תוך כדי הנקה. ייעוץ רפואי בטלפון, על ידי רופאים מומחים ומובילים בתחומם, יכול לתת לכם את המענה המתאים בדיוק לרגעים אלו. המומחים של חברת יד להחלמה, המספקת שירותי רפואה מגוונים ומקצועיים ללקוחות פרטיים ומוסדיים כאחד, מסבירים את יתרונות הייעוץ הטלפוני ומתי כדאי להשתמש בשירות זה.
מתי מתאים להשתמש בשירות
ישנם הרבה מצבי חולי בהם דרך הפעולה הנכונה על מנת לטפל בהם אינה ברורה מאליה. האם צריך לגשת למיון? האם יותר נכון לתת לילד לישון ומחר לגשת לרופא המשפחה? ואולי בכלל צריך לקבוע תור למומחה ולא לבזבז זמן בהמתנה בקופת חולים? מצבים אלו ועוד הינם מצבים שלרוב ניתן לברר ולקבל תשובה עבורם בשיחת טלפון פשוטה. בעיות רפואיות רבות ניתנות לאבחון וטיפול בדרך זו ואתם כלל אינכם צריכים לצאת מהבית. הדבר נכון גם אם אתם מחפשים מידע אודות תרופה כלשהי או סימפטום שהופיע, אבל טבעתם בתוך בליל המידע שבאינטרנט ואינכם יודעים כבר מה נכון.
מה כולל השירות
השירות כולל מתן יעוץ רפואי בטלפון על ידי רופאים מומחים ופרופסורים מובילים בתחומם, שיתנו לכם מענה ראשוני למגוון בעיות רפואיות כגון רפואת ילדים, רפואת משפחה, רפואת עיניים או עור, גריאטריה, טיפול תרופתי ועוד. השיחה תחל בהכרות ואבחון הבעיה, ותכלול אף הפנייה לבדיקות, המלצות לטיפולי המשך ומרשמים וכן אפשרות להפגש עם הרופא הבכיר לפי הצורך, גם במסגרת ביקור רופא בבית.
יתרונות הייעוץ הטלפוני
לאור כל המידע שנכתב לעיל ברור כי היתרונות של מתן ייעוץ רפואי בטלפון הם רבים. השירות מאפשר לכם לשוחח עם רופא בכיר מתוך הנוחות של סלון ביתכם, מבלי לעמוד בתורים או להסתכן בהדבקות בוירוסים שונים. השירות זמין בכל עת ומכל מקום והמידע שתקבלו בו יהיה מותאם אישית עבורכם ועבור בני משפחתכם. הרופא שישוחח עימכם יענה על כל שאלותיכם בנועם ובסבלנות כשמירב תשומת ליבו מופנית אליכם. מה יכול להיות יותר טוב מזה?
חום, כאבים או תחושה כללית לא טובה? על ייעוץ רפואי בטלפון כבר שמעתם?
סובלים מחום, שיעול, כאבים, פריחה בגוף או תחושה כללית לא טובה? הגרון צורב אבל המרפאה סגורה? על שירות של ייעוץ רפואי בטלפון כבר שמעתם? כמעט כל אחד מאיתנו כבר נקלע לסיטואציה שבה אחד מבני המשפחה חש ברע בשעות שבהן מרפאות קופות החולים אינן פעילות, בין אם בשעות הקטנות של הלילה, שבתות או חגים.
מבית חברת יד להחלמה מציינים שעל פי רוב, אין מדובר במקרה חירום שלא סובל דיחוי, כזה המחייב הגעה מהירה למוקד רפואה דחופה, אלא בבעיה רפואית כלשהי הנחשבת לנפוצה ושגרתית, כמו חום גבוה המלווה בתסמינים שכיחים נוספים. במצבים הללו, אמנם יש באפשרותנו להמתין עד למועד פתיחתה של מרפאת קופה, אך ההמתנה עלולה להיות כרוכה בסבל וייסורים.
קבלת מידע רפואי מקצועי ומהימן בשיחת טלפון אחת
מנגד, ניתן למנות גם בעיות רפואיות המלוות בתסמינים נפוצים, מה שגורם לנו לצאת מנקודת הנחה שמצב סובל דיחוי, בעוד שמדובר למעשה במקרה חירום. אחת מהדוגמאות השכיחות ביותר היא כאבי בטן. כאב בטן עשוי לנבוע ממגוון גורמים שונים, כמו למשל מחלות וירליות או גזים כלואים. בנסיבות אלו אין מדובר במצבי חירום רפואיים.
עם זאת, במידה וכאבי בטן נגרמים מאפנדיציטיס (דלקת תוספתן), שאז זהו מקרה חירום הדורש טיפול דחוף (לרוב כירורגי). מטבע הדברים, אף אחד אינו ממהר לגשת לבית החולים בכול פעם שישנם כאבי בטן, אבל האם יש לנו את היכולת לקבוע בוודאות שאין מדובר במצב חירום רפואי? ייעוץ רפואי בטלפון נועד בדיוק לסיטואציות הללו ומספק מידע מקצועי ומהימן בשיחת טלפון אחת.
הילד סובל מחום גבוה שמלווה בתסמינים נוספים? הסתייעו בייעוץ הרפואי הטלפוני
העלאת חום בקרב ילדים היא דוגמה נפוצה נוספת המבהירה את חשיבותו של ייעוץ רפואי בטלפון. לעתים קרובות קורה שמחלות ילדים מלוות בחום. בהקשר זה, יש לזכור שהחום איננו מחלה אלא תסמין בלבד. החום לכשעצמו איננו מסוכן, אף במקרים שבהם הוא גבוה.
ככלל, כשמדובר בילדים ותינוקות מעל לגיל 3 חודשים, במידה והחום אינו מטפס מעבר
ל- 38.5 מעלות, ואם הם חיוניים, ערניים וללא תסמינים חריגים, שאז ניתן לעקוב בבית אחר התפתחות המחלה למשך יממה או שתיים, בטרם קבלת ההחלטה האם לגשת עימם לרופא.
עם זאת, כל עליית חום מעל ל- 38 מעלות בקרב יילודים ותינוקות עד גיל 3 חודשים מחייבת בדיקה רפואית בהקדם האפשרי. כשמדובר בילדים בוגרים יותר שהחום אצלם מלווה בהקאות, שלשולים, פרכוסים, אפתיות וכיו"ב, כדאי להסתייע בייעוץ הרפואי הטלפוני כדי לדעת כיצד לנהוג.
ייעוץ רפואי בטלפון: מענה מקצועי מהיר ויעיל, ללא צורך בהתניידות
האם קרה לכם שהקצתם משנתכם באמצע הלילה עם כאב טורדני? או שמי מבני משפחתכם חש ברע בשעות שבהן מרפאות קופת החולים כבר סגורות? במצבים מסוג זה, כשאינכם בטוחים האם מדובר בבעיה שניתן להמתין איתה עד למועד פתיחת המרפאה, או שמא אולי מדובר במקרה חירום הדורש פניה לחדר מיון, ייעוץ רפואי בטלפון עשוי להוות עבורכם הפתרון המושלם.
מבית חברת יד להחלמה מסבירים שהשירות יעיל, נגיש ונוח ומאפשר קבלת מענה רפואי מקצועי מבלי לטרוח ולצאת מהבית. השירות נועד לספק מענה ראשוני למגוון רחב של בעיות רפואיות שגרתיות שאינן דורשות טיפול מיידי בחדר מיון, כמו לדוגמה חום פתאומי הצטננות, כאבי גרון, כאבי בטן קלים, או פריחה מסיבה שאינה ברורה.
מענה אופטימלי עבור ספקטרום נרחב של מצבים רפואיים
כאמור, ייעוץ רפואי בטלפון מספק מענה אופטימלי עבור ספקטרום נרחב של מצבים רפואיים שונים, ובפרט כאלו שמגבילים את יכולת ההתניידות של המבוטח דוגמת חולשה, גב תפוס, שלשולים וכן הלאה.
השירות כולל ייעוץ במגוון תחומים כגון רפואת משפחה, רפואת ילדים, עור, עיניים, גריאטריה ועוד. בשיחת טלפון קצרה מתשאל הרופא את המטופל באופן ממוקד בנוגע לתסמינים, ההיסטוריה הרפואית שלו, תרופות שהוא נוהג ליטול דרך קבע וכיוצא בזה.
על סמך המידע שמוסר המטופל יכול הרופא לתת לו הערכה ראשונית של המצב, להמליץ על דרכי טיפול בבית, להפנות אותו לבדיקות נוספות, לספק מרשמים לתרופות, ובמידת הצורך
אף להפנות אותו לאחד מהמוקדים לרפואה דחופה או לחדר מיון.
מקרים נוספים שבהם ניתן להסתייע בשירות
בהקשר זה, חשוב להדגיש שייעוץ רפואי בטלפון אינו שירות חירום, ובמקרים שבהם מתעורר חשד למצב חירום רפואי, יש לפנות לאחד ממוקדי רפואה דחופה או לחדר המיון הקרוב.
יחד עם זאת, ראוי להבהיר כי פניה עצמאית לחדר מיון, דהיינו ללא טופס התחייבות או הפנייה מרופא, עשויה להיות כרוכה בתשלום של מאות שקלים, למעט מצבים שבהם ההגעה לחדר המיון מתבררת כמוצדקת רפואית.
מאידך, חשוב לדעת שניתן להסתייע בשירות הנ"ל לאו דווקא כשחולים, אלא גם כשמעוניינים במידע כלשהו אודות תרופה מסוימת, או כשמתעוררות שאלות לגבי שילוב בין תרופות שונות, מינון של תרופה ספציפית, תופעות לוואי או סימפטום שהופיע בעקבות נטילת תרופה חדשה, בטיחות השימוש בתרופה במהלך ההיריון וההנקה ועוד.
העתיד כבר כאן: ייעוץ רפואי בטלפון כסטנדרט חדש בשירותי הבריאות
בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, תשנ"ד-1994, קופות החולים מחויבות להעניק למבוטחיהן שירות רפואי זמין או חלופה סבירה בכול שעות היממה. אחת הדרכים המרכזיות בהן מתממשת חובה זו היא באמצעות שירות של ייעוץ רפואי בטלפון – כלי חדשני שהפך בשנים האחרונות לנגיש לכלל המבוטחים, מכול מקום ובכול זמן.
מבית חברת יד להחלמה מסבירים שהשירות נועד לתת מענה רפואי ראשוני למצבים שאינם מסכני חיים, להקל על זמינות המערכת ולהפחית את העומס בחדרי המיון ובמרפאות. בעידן שבו קצב החיים מהיר, והצורך במידע רפואי אמין ומידי הולך וגובר, הייעוץ הרפואי בטלפון מציב סטנדרט חדש: זמינות מלאה של רופאי משפחה, רופאי ילדים ואף רופאים מומחים, מבלי לצאת מהבית.
מתי נכון לפנות לייעוץ רפואי בטלפון?
מעבר לנוחות, לשמירה על הרצף הטיפולי, וכן לחיסכון בזמן ובמשאבים. השירות של ייעוץ רפואי בטלפון נועד לספק סיוע ראשוני במצבים רפואיים נפוצים שאינם מוגדרים כמקרי חירום, כמו לדוגמה חום, הצטננות, כאבי גרון, שלשולים, חבלות קלות או פריחות לא מוסברות.
עבור מבוטחים המתקשים להתנייד, בין אם בשל מוגבלות פיזיות ובין אם בעקבות המצב הרפואי שאינו מאפשר הגעה אל המרפאה, שאז הייעוץ הרפואי הטלפוני מהווה מענה זמין, יעיל וחסכוני.
יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי מדובר בשירות משלים ולא חלופי לשירותי חירום. במקרים בהם עולה חשד למצב מסכן חיים, כגון קוצר נשימה חריף, לחץ בחזה, תגובה אלרגית חמורה או פגיעה הדורשת טיפול מיידי, יש לפנות ללא דיחוי למוקד חירום או לחדר מיון.
נוחות, זמינות ושקט נפשי
בנסיבות הללו, יתרונו של ייעוץ רפואי בטלפון נוגע לכך שבמקרים גבוליים, הרופא יכול להנחות את המטופל ולספק הפניה מסודרת למיון, מה שיכול לחסוך תשלום של מאות שקלים על הגעה לבית החולים באופן עצמאי. מעבר לכך, במסגרת השירות ניתן לחדש מרשמים לתרופות קבועות, ולקבל מענה לשאלות לגבי מינון או תופעות לוואי, הפניה לבדיקות מעבדה בסיסיות, ואף הכוונה בהקשר לפרשנות תוצאות בדיקות קיימות.
כל אחת מקופות החולים מציעה כיום מערך מגוון של שירותי און-ליין בהתאמה לצורכי האוכלוסייה הרחבה. בכללית קיים ייעוץ עם רופאי משפחה, ילדים, עור ועיניים. במכבי מתבצעת ההתייעצות מול רופאי משפחה, פנימית וילדים. בלאומית מעמידים לרשות המבוטחים מוקד רפואי זמין 24/7, ובמאוחדת מיושם השירות באמצעות מכשירים ייעודיים (כמו Tyto), לצד שיחות טלפון ווידאו.