כל מה שחשוב לדעת על שירותי מוקד לחצני מצוקה לבני הגיל השלישי
ישנם שירותים שהם בגדר חובה בכול משק בית, דוגמת ביטוח בריאות, ביטוח חיים, ביטוח חובה לרכב, כמו גם קופות גמל, קרנות השתלמות וכן הלאה, וישנם שירותים שהם בגדר Must לבני הגיל השלישי, כמו מנוי לשירותי מוקד לחצני מצוקה, ובפרט בקרב קשישים המתגוררים בביתם בגפם מתוך בחירה, כדי לחיות את חייהם באופן עצמאי.
לחצן המצוקה הנו מתג שבאמצעותו ניתן להתחבר מיידית למוקד מאויש שפעיל 724 בכול ימות השנה. המוקד נענה לקריאות ומגיש סיוע לקשישים שנקלעו למצוקה. כשמדובר בהורים מזדקנים, שאז צירופם לשירות מעניק לבני המשפחה תחושת ביטחון ושלוות נפש, מתוך ידיעה שבזמן מצוקה יוכל ההורה בלחיצה אחת על הלחצן לזכות לסיוע המתאים ביעילות ובמהירות.
הגשת סיוע מהירה למניעת הידרדרות במצב הבריאותי
מנתונים שפרסם משרד הבריאות עולה כי מידי שנה נופלים בישראל כ- 350 אלף מבוגרים, כמחציתם בני 75 או יותר. בקרב 15% מהם, הנפילה מהווה שלב ראשון לקראת הידרדרות מהירה והפיכתם לסיעודיים. הגשת סיוע מהירה עשויה למנוע במקרים רבים הידרדרות במצב הבריאותי.
מבית חברת יד להחלמה מסבירים שמוקד לחצני מצוקה מאויש במוקדנים מיומנים שעברו הכשרה מקצועית ייעודית ומטיבים לטפל בפניות מסוג זה. הם מסבירי פנים ועל פי רוב גם דוברים בכמה שפות. באופן כללי, חשוב לדעת ששירותי לחצן מצוקה מוצעים על ידי המוסד לביטוח הלאומי לקשישים שזכאים לקצבת סיעוד. השירות ניתן בתמורה לרבע שעת טיפול שבועית, ומבלי שתידרש כל עלות נוספת.
מה כולל השירות?
שירותי מוקד לחצני מצוקה לזכאי קצבת סיעוד ניתנים על ידי חברות שהוכרו כנותנות שירותים מטעם המוסד לביטוח הלאומי. לצורך בירור פרטים נוספים על השירות, יש לפנות אל העו"ס של הביטוח הלאומי.
השירות כולל התקנת לחצן הפעלה קבוע מעל לקיר, לחצן הפעלה נייד שאותו נושא הקשיש על גופו, וכן מענה לקריאות המצוקה במשך 24 שעות ביממה 365 ימים בשנה, תוך אזעקת גורמי טיפול רפואיים במקרי הצורך ויצירת קשר עם בני משפחה.
בנוסף למתן השירות במסגרת הגמלה, ניתן לקבלו גם במסגרת התכנית קהילה תומכת, המספקת מעטפת שירותים לאזרחים ותיקים, במטרה לאפשר להם ביטחון אישי ורפואי, תוך שמירה עצמאותם ופרטיותם. השירות כרוך בדמי השתתפות עצמית על פי גובה ההכנסות.